Verkoopvoorwaarden
Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de "Overeenkomst") voor de Novoly website www.novoly.fr (de "Website") worden aangegaan tussen,
1. enerzijds Coparnet (hierna "Novoly", "Wij", "Ons" of de "Verkoper"), een vereenvoudigde naamloze vennootschap van Franse nationaliteit met een aandelenkapitaal van 7.500 euro, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Frankrijk, 5 rue le nôtre, 44000 Nantes, ingeschreven in het handels- en bedrijvenregister van Nantes onder nummer 530 637 115, en waarvan het intracommunautaire BTW-nummer FR 28 530 637 115 is.
2. aan de andere kant, een niet-commerciële natuurlijke of rechtspersoon die in een van de in artikel 1 genoemde gebieden woont.3 hieronder (hierna genoemd de "Gebruiker", "U", "Uw" of de "Klant(en)") die een aankoop wenst te doen, doet of heeft gedaan (hierna genoemd de "Bestelling(en)") op strikt persoonlijke basis en zonder enig commercieel, associatief of professioneel doel, noch enig doel van wederverkoop of overdracht, al dan niet tegen betaling, van een product of dienst dat door de Verkoper op de Site wordt aangeboden.
De Verkoper en de Klant worden respectievelijk de "Partij" en gezamenlijk de "Partijen" genoemd in de zin van deze Overeenkomst.
De Partijen komen hierbij overeen dat hun relatie met betrekking tot de voorbereiding, het afsluiten en de uitvoering van een Bestelling wordt beheerst door het Contract dat de Klant op het moment van deze Bestelling op de Website heeft afgesloten, met uitsluiting van elke andere versie van de contractuele voorwaarden die eerder op de Website beschikbaar waren of die van toepassing zijn op de verkoop in winkels of via andere distributie- en marketingkanalen.
Indien een kwestie die noodzakelijk is voor de uitvoering of de interpretatie van dit Contract niet expliciet wordt vermeld in dit Contract, wordt deze geacht te worden geregeld door de regels en praktijken die van toepassing zijn op bedrijven voor verkoop op afstand met maatschappelijke zetel in Frankrijk.
-
ARTIKEL 1. Onderwerp, toepasselijk recht, grondgebieden, bemiddeling
1.1 Doel
Het doel van deze Overeenkomst is het vastleggen van de verkoopvoorwaarden tussen de Verkoper en de Klant van producten of diensten die door de Verkoper op de Website worden aangeboden. De Overeenkomst regelt de voorwaarden voor het afsluiten, de betaling, de opvolging en de levering van Bestellingen en, in voorkomend geval, de garanties en de herroeping van Bestellingen, onder de voorwaarden bepaald in de Overeenkomst en door de wet die van toepassing is op de Overeenkomst.
De Verkoper kan de Overeenkomst te allen tijde wijzigen. De wijzigingen aan de Overeenkomst zullen van kracht worden zodra ze op de Website worden geplaatst. Bijgevolg is het Contract dat van toepassing is tussen de Partijen het Contract dat online staat op het ogenblik dat de Klant een Bestelling plaatst en dat door de Klant werd aanvaard op het ogenblik dat hij de Bestelling plaatst.
1.2. Toepasselijk recht, bevoegde jurisdicties
De Website, het Contract en de Bestellingen die via de Website worden geplaatst en hun uitvoering worden beheerst door het Franse recht van de plaats waar de Verkoper zijn permanente vestiging heeft en waar de Website wordt beheerd. Elk geschil met betrekking tot de interpretatie of de uitvoering van het Contract wordt beoordeeld volgens de Franse wet en valt onder de bevoegdheid van de rechtbank van Nantes of de rechtbank van de plaats waar het product is geleverd of de rechtbank van de plaats waar de Klant woonachtig was op het moment van het sluiten van het Contract of het plaatsvinden van het schadebrengende feit.
1.3. Gebieden
Bestellingen die op de Website kunnen worden geplaatst, kunnen alleen geldig worden afgesloten tussen de Verkoper en een Klant die in een van de volgende gebieden woont, waar de Bestelling kan worden gefactureerd en geleverd: Frankrijk (met uitzondering van Corsica en de Franse overzeese departementen en gebieden) en België.
Als de Klant buiten de voornoemde bestel- en leveringsgebieden woont, kan hij geen geldige Bestelling plaatsen via de Website.
1.4. Bemiddeling
Als de Klant geen klacht indient bij de Klantendienst of als de Klantendienst niet reageert binnen een termijn van twee (2) maanden, kan de Klant een beroep doen op een consumentenbemiddelaar om het geschil met de Verkoper in der minne te schikken. In overeenstemming met de bepalingen van de artikelen L 611-1 en R 612-1 en volgende van de Consumentencode betreffende de minnelijke schikking van geschillen: wanneer de consument een schriftelijke klacht heeft gestuurd naar de verkoper en binnen twee maanden geen genoegdoening of antwoord heeft ontvangen, kan hij zijn klacht gratis voorleggen aan de consumentenbemiddelaar. De bemiddelaar moet binnen een jaar na de eerste klacht gecontacteerd worden.
De bemiddelaar is Atlantique Médiation Conso. Klachten kunnen rechtstreeks online worden ingediend op het volgende adres:
http://consommation.atlantique-mediation.org/ of per e-mail naar: [email protected] of per post naar: Atlantique Médiation Conso - Maison de l'avocat - 5 mail du Front Populaire - 44200 NANTES - FRANKRIJK -
ARTIKEL 2: Bestellen
2.1. Aanvaarding van het Contract door de Klant
Het feit dat een natuurlijke of rechtspersoon een bestelling plaatst op de Site impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden, die uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant, die met name afziet van het recht om zich te beroepen op tegenstrijdige documenten die niet tegenstelbaar zouden zijn aan de Verkoper.
2.2. Aanvaarding van de Bestelling door de Verkoper
De Verkoper heeft het recht om Bestellingen uit te voeren die via de Website worden ontvangen van Klanten die in een van de hierboven in artikel 1.3 vermelde gebieden wonen en die worden geleverd in het gebied waar de Klant woont.
Zodra de Verkoper de Bestelling van de Klant heeft ontvangen, stuurt de Verkoper de Klant een gedetailleerd ontvangstbewijs van de Bestelling van de Klant, met vermelding van het gefactureerde bedrag (inclusief alle belastingen, het bedrag van de toepasselijke btw en het bedrag en de leveringsvoorwaarden van de Bestelling). Deze ontvangstbevestiging vormt de aanvaarding door de Verkoper van de Bestelling van de Klant.
De producten en de prijzen van deze producten zijn geldig voor het plaatsen van een Bestelling door de Klant zolang ze zichtbaar zijn op de Website op het moment dat de Klant een Bestelling plaatst, onder voorbehoud van beschikbaarheid.
Indien een product of dienst niet beschikbaar is nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst, verbindt de Verkoper zich ertoe de Klant hiervan per e-mail op de hoogte te brengen. In voorkomend geval zal het bedrag van de Bestelling opnieuw worden berekend en zal de Klant slechts worden gedebiteerd voor het nieuwe bedrag van zijn Bestelling, verminderd met de waarde van de niet-beschikbare producten. Indien de door de Klant geplaatste Bestelling volledig onbeschikbaar is, wordt de Klant hiervan per e-mail op de hoogte gebracht en wordt het bedrag van zijn Bestelling niet gedebiteerd, maar geannuleerd. De annulering door de Verkoper van een Bestelling van de Klant geeft de Klant geen recht op een vergoeding voor de onbeschikbaarheid van de producten of diensten die deel uitmaken van de Bestelling. In voorkomend geval kan de Klant een nieuwe Bestelling plaatsen voor producten die beschikbaar zijn op de Website.
-
ARTIKEL 3 Beschrijving van producten en geldende prijzen
3.1. Beschrijving van de Producten
Alvorens een Bestelling te plaatsen, kan de Gebruiker de essentiële kenmerken van het (de) product(en) dat (die) hij wenst te bestellen, bekijken op de Site. De foto's en afbeeldingen van de producten die op de Site te koop worden aangeboden, zijn echter louter informatief en hebben geen contractuele waarde.
3.2. Toepasselijke prijzen
Door het plaatsen van een Bestelling aanvaardt de Klant de prijzen en beschrijvingen van de producten en diensten die te koop worden aangeboden op de Site.
De prijzen die naast elk te koop aangeboden product worden vermeld, zijn uitgedrukt in euro (€), inclusief alle belastingen, en zijn exclusief de voorbereidings- en leveringskosten van de Bestelling. De prijzen zijn inclusief de belasting op de toegevoegde waarde (BTW) die van kracht is op de dag van de Bestelling in de vaste vestigingsplaats van de Verkoper.
Het staat de Verkoper vrij om de verkoopprijs van zijn producten en diensten op elk moment te wijzigen. Indien een of meerdere belastingen of verplichte bijdragen worden ingevoerd of gewijzigd, naar boven of naar beneden, kan deze wijziging worden weerspiegeld in de verkoopprijs van de producten op de Site van de Verkoper.
De Verkoper verbindt zich er echter toe om voor de Klant de prijzen en taksen toe te passen die aan de Klant werden meegedeeld bij de bevestiging van de Bestelling. Bovendien wordt de Klant geïnformeerd over de kosten voor de voorbereiding en de levering van zijn Bestelling wanneer hij zijn winkelmandje raadpleegt en zijn Bestelling plaatst.
De doorgestreepte prijzen komen overeen met de gemiddelde prijs in de handel (winkels en internet) voor een soortgelijk model, niet in de uitverkoop en exclusief speciale aanbiedingen.
3.3. kortingsaanbiedingen
Aanbiedingen, codes en kortingsbonnen (hierna "Kortingen" genoemd) zijn alleen geldig voor de geldigheidsduur van de betreffende aanbieding en binnen de grenzen van de beschikbare producten en voorraden. Kortingen kunnen in geen geval worden omgezet in een bedrag dat aan de Klant moet worden terugbetaald of betaald.
Kortingen mogen alleen door de betrokken Klant worden gebruikt en zijn niet overdraagbaar aan derden. Ze worden afgetrokken van het bedrag van de Bestelling, inclusief alle belastingen, maar exclusief de kosten om de Bestelling voor te bereiden en te leveren. Tenzij anders bepaald in een specifieke kortingsaanbieding, kunnen Kortingen niet worden gecumuleerd bij het plaatsen van een Bestelling.
Indien de Klant meerdere Kortingen tegelijk aangeeft op de Website, heeft de Klant alleen recht op de Korting met de hoogste waarde voor dezelfde Bestelling.
3.4. Douanerechten
Elke Bestelling die op de Website wordt geplaatst en buiten Frankrijk wordt geleverd, kan onderworpen zijn aan eventuele belastingen en douanerechten die worden geheven wanneer het pakket zijn bestemming bereikt. Deze eventuele douanerechten en taksen in verband met de levering van een artikel zijn ten laste van de Klant en vallen onder zijn verantwoordelijkheid. De Verkoper is niet verplicht om de toepasselijke douanerechten en belastingen te controleren en aan de Klant mee te delen. Om dit te weten te komen, moet de Klant contact opnemen met de bevoegde autoriteiten in het land waar hij woont.
3.5 Opmerkingen en beoordelingen
De Klant kan een commentaar en een beoordeling achterlaten na zijn/haar aankoop. De opmerkingen moeten uitsluitend betrekking hebben op de producten en diensten op de Site. Elk taalmisbruik zal worden verwijderd.
-
ARTIKEL 4: Betalingsvoorwaarden
4.1. Betalingstermijnen
De betalingsvaluta voor Bestellingen is de Euro (€) voor alle gebieden vermeld in artikel 1.3 hierboven.
4.2 Betalingsvoorwaarden
Klanten kunnen hun Bestellingen online betalen
- met een creditcard (Carte Bleue, Visa, Mastercard), onder vermelding van een geldig creditcardnummer en de vervaldatum, evenals de laatste drie cijfers op de achterzijde van de creditcard;
- via de Paypal-diensten die beschikbaar zijn op de Site;
- via bankoverschrijving door per e-mail een formulier met bankgegevens aan te vragen bij onze klantenservice. Als de betaling niet binnen 30 dagen na de besteldatum is ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de overschrijving op de bankrekening.
4.2.1 Informatie verwerkt door de Verkoper
De Klant garandeert de Verkoper dat hij/zij over de nodige machtiging beschikt om de betalingswijze te gebruiken die hij/zij heeft gekozen bij het plaatsen van de Bestelling. De validatie van de Bestelling is onderworpen aan de validatie van het door de Verkoper gekozen betalingscentrum van de bank. Als de bank weigert, wordt de Bestelling niet uitgevoerd en geannuleerd. In het kader van de strijd tegen internetfraude kan de Verkoper informatie met betrekking tot de Bestelling en de betalingswijze van de Klant ter verificatie aan derden doorgeven.
De Verkoper controleert, in samenwerking met de bank die de elektronische betalingen afhandelt, alle Bestellingen die op de Website worden gevalideerd. Bijgevolg kan elke Bestelling waarvan het leveringsadres verschilt van het facturatieadres van de Klant door de Verkoper worden gecontroleerd. In dit kader kan de Verkoper de Klant vragen om de informatie en documenten te verstrekken die nodig zijn om de Bestelling te verwerken, zoals een bewijs van het adres van de Klant en/of van de persoon die als leveringsadres is opgegeven, een bewijs van de bankgegevens van de Klant, enz. Dergelijke verzoeken worden per e-mail of telefonisch aan de Klant gericht.
De bankrekening die verbonden is met de door de Klant gebruikte betalingswijze wordt ten laatste gedebiteerd wanneer de vervoerder het pakket ophaalt dat aan de Klant moet worden geleverd. De Verkoper kan elke Bestelling en/of elke levering opschorten of annuleren, ongeacht de aard en de staat van uitvoering ervan, in geval van niet-betaling van een door de Klant verschuldigd bedrag of in geval van een betalingsincident. Vervolgens kan elke nieuwe Bestelling van de Klant worden geweigerd of elke levering van de Klant worden opgeschort in geval van laattijdige betaling of volledige of gedeeltelijke niet-betaling van een vorige Bestelling van de Klant. De Klant wordt hiervan op de hoogte gesteld door de Verkoper.
4.2.2 Informatie verwerkt door de bank die de betalingen behandelt
Om de veiligheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de betalingen via de Site te garanderen, worden de gegevens van de bankkaarten van de Klant gecodeerd met behulp van het SSL-protocol (Secure Socket Layer) tijdens hun doorvoer via het internet. Er wordt geen bankinformatie over de Klant doorgegeven via de Site. De Verkoper heeft geen toegang tot deze informatie en slaat ze niet op zijn servers op. De bankgegevens van de Klant zullen dus bij elke nieuwe Bestelling op de Site opnieuw worden opgevraagd. De betaling per bankkaart gebeurt rechtstreeks bij de bank die de elektronische betalingen behandelt
De informatie op het Bestelformulier wordt door de Franse bank Crédit Agricole onder haar verantwoordelijkheid verwerkt om de betaling van de Bestelling goed te keuren, een banktransactie te analyseren en fraude met bankkaarten te bestrijden.
Het optreden van een onbetaalde factuur als gevolg van frauduleus gebruik van een bankkaart kan ertoe leiden dat de gegevens van de Bestelbon die verband houden met deze onbetaalde factuur worden opgenomen in een door de bank aangelegd incidentenbestand. Een onregelmatige aangifte of afwijking kan ook het voorwerp uitmaken van een specifieke verwerking door de bank.
4.3 Clausule van eigendomsvoorbehoud
De levering van de producten brengt geen eigendomsoverdracht met zich mee aan de Klant. De producten blijven eigendom van de Verkoper tot de prijs volledig is betaald.
-
ARTIKEL 5 Levering
Om veiligheidsredenen en om fraude met kredietkaarten tegen te gaan, moeten het facturatie- en leveringsadres van de Bestelling zich op hetzelfde grondgebied bevinden, een van de hierboven in artikel 1.3 vermelde grondgebieden.
De bestelde producten worden per koerierdienst geleverd op het postadres dat de Klant heeft opgegeven bij de bevestiging van zijn Bestelling.
5.1. Leveringsvoorwaarden
De Verkoper vertrouwt het transport van de bestelde producten toe aan een transportfirma op het hele grondgebied vermeld in artikel 1.3 hierboven.
Alle bestellingen die van maandag tot vrijdag voor 12 uur 's middags worden geplaatst, worden binnen 2 tot 4 werkdagen verzonden. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op maandag verwerkt en op woensdag verzonden. Bestellingen die op een feestdag worden geplaatst, worden de tweede daaropvolgende werkdag verzonden.
Uitsluitend ter informatie en zonder dat dit een contractuele garantie van Novoly inhoudt, kunnen gemiddelde levertijden die over het algemeen worden aangehouden 2 tot 4 werkdagen zijn.Tijdens verkoopperioden kunnen bestellingen niet profiteren van een leveringstermijn van meer dan 7 dagen vanaf de besteldatum.
5.2. Aanbieding van het pakket aan de klant
De levering wordt verzorgd door een koeriersbedrijf van het type Geodis. De koerierdienst zal vooraf contact met u opnemen om een leveringsdatum af te spreken die u schikt.
De bestelling wordt aan de deur van het huis of gebouw achtergelaten. De Klant moet hulp bieden bij zware en/of omvangrijke producten.De leveringen gebeuren op voorwaarde dat de bezorger over de nodige toegangscodes beschikt of over de nodige doorgang voor de levering van de bestelde goederen (bijvoorbeeld hoogte en breedte van de toegangswegen voor de doorgang van bestelwagens).
De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor leveringsproblemen die voortvloeien uit een moeilijke toegang tot de plaats van levering.
De gevolgen van deze moeilijkheden vallen onder de verantwoordelijkheid van de koper. Bijgevolg kan de Verkoper niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die in dergelijke gevallen wordt veroorzaakt.
De bezorgers zijn als enigen bevoegd om te oordelen over de moeilijkheid van toegang en behouden zich het recht voor om een pakket niet mee naar boven te nemen, niet door een raam te laten gaan, enz
In het geval dat het onmogelijk is om de bestelling bij de Klant af te leveren (afwezigheid, onjuist of onvindbaar adres, enz.), laat de bezorger een afleverbon achter bij de Klant met het telefoonnummer dat gebeld moet worden om een afspraak te maken. Als de Klant na 8 dagen geen contact heeft opgenomen met de vervoerder, wordt de bestelling automatisch door de vervoerder teruggestuurd naar de Verkoper en worden de kosten voor het retourtransport afgetrokken van de terugbetaling.
In het geval dat het onmogelijk is om de bestelling aan de Klant te leveren als gevolg van moeilijkheden om de plaats van levering te bereiken, zal een bijdrage in de kosten voor het retourtransport van € 99 in mindering worden gebracht op de terugbetaling aan de Klant. Als de Klant heeft gekozen voor de gespecialiseerde twee-persoons bezorgservice voor zijn/haar bestelling, dan worden de kosten voor het uitgaande vervoer van €169 in mindering gebracht op de restitutie, evenals de equivalente retourkosten van €169.
De bezorgtijden voor de koeriersdienst liggen van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
Bezorgtijden zijn tussen 08:00 en 18:00 uur van maandag tot en met vrijdag en tussen 08:00 en 12:00 uur op zaterdag voor de speciale bezorgservice.
Gezien de verkeersomstandigheden, met name in grote agglomeraties, kan de Verkoper niet verantwoordelijk worden gehouden voor leveringsproblemen als gevolg van de tijdstippen waarop de bezorgers passeren.
Wanneer de bestelling wordt geleverd, krijgt de Klant een leveringsbon ter ondertekening. Elk product van de bestelling moet in zijn geheel worden aanvaard of geweigerd. Geen enkele gedeeltelijke aanvaarding door de Klant van een product dat uit verschillende artikelen bestaat, zal door de Verkoper worden aanvaard.
5.3. 3. Schade bij levering
In geval van schade die bij de levering wordt vastgesteld, moet de Klant een voldoende nauwkeurig voorbehoud maken op de leveringsbon en de levering in haar geheel weigeren, zodat de Verkoper het product kan vervangen en kan overgaan tot een nieuwe verzending.
Er wordt geen rekening gehouden met voorbehoud als de Klant de levering aanvaardt.
Er wordt geen rekening gehouden met voorbehoud over de verpakking. Alleen duidelijke en precieze voorbehouden over de staat van het product worden door de Verkoper aanvaard.
De woorden "onder voorbehoud van uitpakken" worden niet geaccepteerd door de Verkoper.
5.4 - Onbeschikbaarheid van de bestelde goederen
In geval van niet-uitvoering van het contract als gevolg van de onbeschikbaarheid van de bestelde goederen, wordt de Klant op de hoogte gebracht van deze onbeschikbaarheid en kan hij ofwel de goederen omruilen ofwel onverwijld en ten laatste binnen dertig dagen na betaling van de betaalde sommen terugbetaald worden.
-
ARTIKEL 6 Garanties
De via de Site verkochte producten kunnen worden omgeruild of terugbetaald onder de voorwaarden van dit Contract en van de wet die van toepassing is op het Contract.
6.1. 100 of 30 dagen geld-terug garantie
Klanten die een product willen terugsturen naar de Verkoper, moeten per e-mail contact opnemen met de Verkoper op het volgende adres: [email protected].
De Klant beschikt over een periode van 100 (honderd) volle dagen vanaf de leveringsdatum om de bestelde matrassen terug te sturen en een terugbetaling aan te vragen.
De Klant heeft een termijn van 30 (dertig) duidelijke dagen vanaf de datum van levering om de bestelde matrassen, bedden, kussens en oplegmatrassen terug te sturen en hun terugbetaling te vragen.
De Klant wordt terugbetaald op welke manier dan ook, en in het bijzonder door het crediteren van de bankrekening die door de Klant is gebruikt om de Bestelling te plaatsen, zo snel mogelijk en uiterlijk dertig dagen na de datum waarop het herroepingsrecht bij de Verkoper is uitgeoefend.
Voor Klanten op het Franse vasteland die een matras hebben gekocht, betaalt de Verkoper de Klant de volledige prijs terug na ontvangst van de retourzending van de matras (speciale verzendkosten worden niet vergoed voor Klanten die voor deze optie hebben gekozen). De Verkoper behoudt zich echter het recht voor om de reparatiekosten als gevolg van abnormale slijtage van de matras (zonder beperking: gaten, vlekken) in mindering te brengen op de restitutie. In het geval van een omruiling zonder terugbetaling behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Klant te factureren voor de kosten van reparaties als gevolg van abnormale slijtage. De volledige terugbetaling geldt niet voor professionele kopers. De volledige terugbetaling geldt slechts eenmaal per huishouden. Er is geen retourzending mogelijk in geval van aantasting van beddengoedproducten (matrassen, matrastoppers, bodems, kussens) door bedwantsen of andere insecten tijdens de proefnachten. Als de Verkoper een dergelijke aantasting constateert op het moment van retourneren, wordt het beddengoed onmiddellijk vernietigd en vindt er geen restitutie plaats. In het geval van een omruiling zonder restitutie behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Klant te factureren voor het volledige bedrag van het geretourneerde beddengoed.
Voor Klanten buiten Frankrijk worden de verzendkosten niet terugbetaald en wordt een forfaitair bedrag van € 99 (inclusief de kosten voor het ophalen bij de Klant en de kosten voor het retourtransport) afgetrokken van het bedrag van de terugbetaling aan de Klant als deze contact opneemt met de Verkoper om de terugzending van zijn bestelling te organiseren.
Voor klanten op het Franse vasteland die een lattenbodem of bed hebben gekocht, wordt een vast bedrag van € 99 (inclusief de kosten voor het ophalen bij de klant thuis en de kosten voor het retourtransport) in mindering gebracht op het bedrag van de terugbetaling aan de klant als deze contact opneemt met de Verkoper om de terugzending van zijn bestelling te organiseren. Als de Klant meerdere artikelen heeft besteld, wordt voor elk extra artikel een toeslag van 49 euro in rekening gebracht.
De Klant verbindt zich ertoe de hele dag aanwezig te zijn om de terugzending toe te vertrouwen aan de vervoerder voor de deur van het huis of gebouw. De Klant moet hulp bieden bij zware en/of omvangrijke artikelen.
De Klant moet ook het aangeboden beddengoed terugbrengen. Anders zullen deze worden afgetrokken van de terugbetaling.
Als de Klant de matras wil retourneren vanwege een bestelfout van de Klant met betrekking tot de maat van de matras, wordt een vast bedrag van € 99 in rekening gebracht of in mindering gebracht op de restitutie.
Als de Klant de goederen niet overhandigt bij aankomst van de vervoerder op de met de Verkoper overeengekomen datum, wordt een vast bedrag van € 99 in rekening gebracht.
Als de Klant niet tevreden is met zijn matrastopper of kussen, moet hij deze op eigen kosten en verantwoordelijkheid terugsturen via de Colissimo service. De Klant neemt contact op met de Verkoper voor het retouradres.
Voor klanten die op Corsica gevestigd zijn, is de retourzending op eigen kosten. Een offerte voor de kosten van het retourtransport kan worden aangevraagd bij de Verkoper.
Na een proefperiode van 100 (honderd) dagen voor matrassen en 30 (dertig) dagen voor bodems, bedden, kussens en matrashoezen is teruggave niet meer toegestaan.
Voor matrassen verstrekt de verkoper de klant per post alle verpakkingselementen voor het retourtransport. De Novoly aankoopfactuur moet in de retourverpakking zitten.
De geld-terug-garantie geldt niet voor aankopen gedaan op andere websites dan de officiële https://www.novoly.nl/ website.
Met uitzondering van matrassen zijn de kosten voor het retourneren van goederen bij het uitoefenen van het herroepingsrecht voor rekening van de klant zodra de bestelling is verzonden, zelfs als deze nog niet is geleverd. Er zijn geen kosten van toepassing als de Klant zijn herroepingsrecht uitoefent voordat de bestelling is verzonden.
Er worden geen kosten in rekening gebracht als de Klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht voordat de bestelling is verzonden.
De Verkoper is ook onderworpen aan de wettelijke conformiteitsgarantie en de garantie voor verborgen gebreken.
6.2 5 of 10 jaar garantie
De garantie is alleen van toepassing op aankopen gedaan op de website www.novoly.fr. Voor alle claims moet de originele factuur worden overlegd als bewijs van aankoop.
De garantie dekt alleen de materialen die gebruikt zijn om de matraskern te maken. Matrashoezen en tijken vallen niet onder deze garantie.
De garantie gaat in op de datum van aankoop. Als de matras met het defect niet meer leverbaar is, zal de Verkoper deze vervangen door een matras van vergelijkbare waarde en kwaliteit.
De garantie dekt fabricagefouten en fysieke wijzigingen aan het materiaal tot 10 jaar na aankoop van de matras, tot 5 jaar na aankoop van een lattenbodem of matrastopper en tot 2 jaar na aankoop van een kussen.
De garantie geldt niet voor de normale toename van de flexibiliteit van het materiaal, noch voor gebreken die het gevolg zijn van verkeerd gebruik (scheuren, snijwonden, brandwonden, enz.), nalatigheid (niet-naleving van de hygiëneregels, enz.), een ongeluk (vloeistof op de matras gemorst, enz.) of enig ander gebrek in verband met de levering.
Kneuzingen achtergelaten door het lichaam worden als aanvaardbaar beschouwd als hun diepte niet groter is dan 30 mm aan beide zijden van de matras.
Om een indrukking van meer dan 30 mm te illustreren en de garantie te activeren, moet de Klant per e-mail duidelijke foto's sturen van de kern van de matras (matras zonder hoes), geplaatst op de vloer om te controleren of het geen vervorming is die verband houdt met een defecte bodem/bed.
De metingen moeten worden uitgevoerd met een meetlint (zonder te drukken om de vervorming te accentueren) en een recht, stijf voorwerp dat over de hele breedte van de matras wordt geplaatst (bijvoorbeeld een bezemsteel).
Als de matras binnen de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
Na een periode van 12 maanden zal de Klant gevraagd worden een forfaitaire bijdrage van €99 te betalen voor de leveringskosten van de nieuwe matraskern.
-
ARTIKEL 7 Aansprakelijkheid
De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld als de niet-nakoming van zijn verplichtingen te wijten is aan een geval van overmacht zoals gedefinieerd in de wet en door de Franse rechtbanken.
De Verkoper kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor ongemakken of schade die verband houden met het gebruik van het internetnetwerk, met name een onderbreking van de beschikbaarheid van de Site, een onderbreking van de dienst, inbraak van buitenaf of de aanwezigheid van computervirussen, het verlies of de wijziging van gegevens of bestanden, of voor indirecte schade, ongeacht de oorzaak en de gevolgen.
-
ARTIKEL 8. Elektronische handtekening, bewijs en archivering
De online verstrekking van het bankkaartnummer en de definitieve validatie van de Bestelling vormen het bewijs van de volledigheid van de Bestelling en verplichten de Klant tot betaling van het totale bedrag van de Bestelling.
De Partijen komen overeen dat alle gegevens, informatie, bestanden, data en tijdstippen van raadpleging van de Site en van de Bestelling en elk ander digitaal element uitgewisseld tussen de Partijen, toelaatbare en geldige bewijsmiddelen vormen, afdwingbaar tussen de Partijen en in rechte en met de bewijskracht van een onderhandse akte.
De Partijen verbinden zich ertoe de toelaatbaarheid, geldigheid, uitvoerbaarheid of bewijskracht van de voornoemde elementen van elektronische aard of in elektronisch formaat niet te betwisten op grond van hun elektronische aard. Bij gebrek aan bewijs van het tegendeel zijn deze elementen geldig en afdwingbaar tussen de Partijen op dezelfde manier, onder dezelfde voorwaarden en met dezelfde bewijskracht als elk document dat schriftelijk wordt opgesteld, ontvangen of bewaard. Aankooporders en facturen worden door de Verkoper gearchiveerd op een betrouwbare en duurzame drager die een integrale en duurzame kopie vormt, in overeenstemming met artikel 1348 van het Franse Burgerlijk Wetboek.
In geval van frauduleus gebruik van de bankkaart van de Klant door een derde, wordt de Klant verzocht om de Verkoper hiervan onverwijld op de hoogte te brengen door te schrijven naar [email protected] en de Verkoper het nummer van de betrokken bankkaart, de datum van de Bestelling en het identiteitsbewijs te bezorgen, zonder dat deze informatie de Klant enig recht geeft op schadevergoeding of terugbetaling door de Verkoper. In voorkomend geval kan de Klant een vergoeding of terugbetaling vragen aan de bank die zijn bankkaart heeft uitgegeven, volgens de voorwaarden die zijn vastgelegd in de wetten en overeenkomsten die van toepassing zijn op de betrokken bank.
-
ARTIKEL 9. Gebruik van gegevens
De Verkoper verbindt zich ertoe om geen informatie met betrekking tot de Klant (naam, postadres, telefoonnummer, e-mailadres) te verhuren en/of door te verkopen
In overeenstemming met artikel L. 223-2 van de Franse consumentenwetgeving kan de Klant zich op de website www.bloctel.gouv.fr inschrijven op een bezwaarlijst tegen telefonische colportage
10 jaar garantie
100 nachten op proef
Gratis bezorging
Gratis retourneren *